Friday, October 8, 2010

MATI



MATI...
Kau Pasti Menghampiri..
Walau Aku Menjauhi…

MATI…
Kau Pasti Menemui..
Meski Aku Bersembunyi.

MATI..
Tiba Saatnya Nanti.
Aku Terpaksa Menyerah Diri.

TUHAN.
Sebelum Jasadku Kaku.
Sebelum Diriku Beku.
Ku Ingin Lebih Lama Bersujud Kepada-MU.




38 comments:

penaberkala said...

MATI
datang tanpa berita
tidak kenal usia

tahun ni saja, 2 orang dh saen ambo meninggal dunia..baru berusia 21 tahun...

kematian itu menyedarkan kita yg masih hidup

suzzsuzie said...

setiap kali balik kampung je mesti ada yang meninggal...

zulkbo said...

Salam bertandang lagi..
moga sihat selalu orang
di sini..di berkati Allah
jua hendaknya..

abah aman said...

salam shameel,
kebetulan sungguh! abah pun baru lepas posting entry pasal mati... Baguslah kalau kita selalu ingat mati...

cemomoi said...

eee.. suatu yang mengerikan... suka atau tak akan datang waktu untuk kita

shameel said...

Penaberkala= Btu ltu mati dtg berita dan tak mengenal usia. Kawan2 saya juga ada yg meninggal dlm usia yg muda. Dlm tempoh 2 bulan, sy kehilangan dua org kenalan yg berusia awal 20-an.

shameel Iskandar said...

suszuzzie= moga kita dpt mengambil iktibar drp peristiwa krematian yg kita dgr dan lihat.

shameel Iskandar said...

zulkbo= Trima kasih en.zulkbo atas doanya. Saya juga mendoakan en.zulkbo dlm redha dan rahmat Allah sentiasa.

shameel Iskandar said...

abah aman= Takpe tajuk entry yg sama spya kita semua lebih beringat akan kematian yg boleh menemput bila2 masa sahaja.

"Sesungguhnya agama itu nasihat" sabda Nabi s.a.w.

shameel Iskandar said...

cemomoi= Mati mmg mengerikan. Tapi ia pasti dtg jua. Cuma tak tahu di mana, bila dan macam mana. Moga kesudahan yg baik utk kita semua.

Fuziani JSR said...

Salam... mati itu milik semua org.. semoga ketika saat itu tiba... bekal terlah tersedia..
Suka puisi ni... fuzjee.blogspot.com

Chaon Cornerz said...

banyak2 kan amalan.. hindari mungkar.. bila2 masa sahaja kita boleh mati..

shameel Iskandar said...

Fuziani = Sy sokong sahabt, msti itu milik semua org. Mari kita sediakan bekal menuju deti kitu. Trima kasih ats kunjungan.

shameel Iskandar said...

Chaon= Benar skali chaon. Bykn amalan dan hindari mungkar.

ahmad humairi said...

salam,

aku ingin terus hidup,
sebelum aku mati.

maCy said...

amat nice. mati itu pasti~

SYaMiLa said...

mati itu pasti...dh cukup ke bekalan kita yea utk ke sana nanti?....

shameel Iskandar said...

ahmad humairi= Betul tu cikgu, kita kena hidup sbl mmati. Saya rasa hidup yg cikgu maksudkan ialah hidup yg bermakna dan bererti. btul tak.

shameel Iskandar said...

maCy= Bnear mati itu pasti. dan kita wajibkn bekalan utk ke sana nanti.

ASaDa RyutaRo said...

semoga mendapat husnul-khotimah dan mendapat rahmat Allah SWT..

Kuman Chaos said...

insyallah..MATI itu PASTI...
kuman..."blogwalking power" entry

echah mashuri said...

MATI TU PASTI...cepat or lambat je..
hdup ni insyALLAh..esok lusa sapa tahu..hanya menunggu giliran bile tibe masanye..

shameel Iskandar said...

Asada = Ya, moga2 dpt husnul khotimah. Tanpa pengakhiran yg baik, malanglh hidup di alam sana.

shameel Iskandar said...

Syamila= benar skali mati it pasti. dan dunia ini adalah medan utk mengumpulkan amal dan pahala.

Kuman Chaos= Trima kasih ats kunjungan dan komentar.

shameel Iskandar said...

echah = Benar skli, kita hnaya menunggu giliran utk dijemput.

si para para said...

mati itu pasti...

Tomato Gurl's Life said...

mati itu pasti..dan tidak mengenal usia atau waktu..

melatidaisy said...

salam ukhwah..

akhir2 ni sy kehilangan ramai sahabat seperjuangan..kwn sekolah rendah, kawan sek menengah, kawan universiti..seorang demi seorg pergi menyahut seruan Ilahi.. semoga ruh mereka cucuri rahmatNya..pemergian mereka peringatan buat kita.inshaAllah..

shameel Iskandar said...

para= Benar sahabat mati itu pasti tapi ramai yg buat tak peduli

shameel Iskandar said...

melatydaisy = sy juga ramai kehilangan kawan. Ramai juga antara mrk yg meninggal dlm usia yg muda. Dlm pertengahan 20-an dan awl 30-an.

gdoupt_monster71 said...

jangan takut pada mati...tapi bersedia lah utk mati

apik pehe said...

macam kenal jer papan tanda ni berada...

Rowena Chasez said...

mati itu pasti..
sentiasa ingt mati..
kind of reminder to me..
:)

shameel Iskandar said...

gduop_monster = Betul tu, andainya takut seklaipun mati tetap dtg menjemput. Jadi eloklah kita bersedia menghadapinya.

shameel Iskandar said...

apik pehe = oghe kelate jugak ko gu.

shameel Iskandar said...

Rowena Chasez= Benar sekali, sentiasa ingat mati sebab ia pasti.

Zaer!! said...

ajal maut ditangan tuhan.huhu.beso g tepak ni.demmo klate ugop ko?sek kito la ginih! hehe

shameel Iskandar said...

Zaer = kawe oghe bachok tapi lani do keja perak. arini baru kawe tau demo pun oghe kelate.